top of page

מהו שפע? 7 תובנות לפתיחת צינורות השפע בתודעה

כשאת או אתה שומעים את המונח "שפע" מה עולה לכם?


לעתים קרובות אנו מחפשים בטעות שפע בחוץ. מחפשים שפע בממד החומרי, פרסונלי, כלכלי, ועם זאת, שפע אמיתי מגיע מחיבור מחדש למצב תודעה והוויה, ולא מותנה ברכוש, אדם או חומר "חיצוני".


עבור אנשים רבים המושג "שפע" אכול בהנחות יסוד קדומות, חינוך לקוי ואמונות מגבילות. בצורה לא מודעת רובנו אפילו תופסים "שפע" ממקום של מחסור וחוסר.


אנו בדרך כלל גדלים על מערכות אמונות ופרדיגמות ישנות. כלומר, מערכת אמונות המבוססת על בורות האגו, שמרחיקה אותנו מחוכמת המהות שלנו. רובנו משוכנעים שרווחה ואושר תלויים בסיפוק הרצונות שלנו. לפיכך, המוטיבציה העיקרית שלנו היא לספק את האינטרס שלנו, מבלי שנשים לב.


עם זאת, ככל שאנו רוצים שהמציאות תתאים לצרכים ולציפיות שלנו, כך נהיה יותר מרוכזים בעצמנו ואנחנו סובלים יותר. זו הסיבה שבדרך כלל אנו חשים ריקנות גדולה שאיננו יכולים למלא בכלום.


מערכת אמונות שגויה וחינוך לקוי, מלווה אותנו כבר בגילאים מוקדמים של בית הספר. כבר בבית ספר נותנים לנו לתפוס את החיים במילוי ריצוי של הפיזי, עם מסלול מאוד תבניתי וליניארי. אין בכלל מטאפיזיקה, עבודה רוחנית וניהול המכניזם הפנימי, לא מלמדים אותנו שיש הרבה מעבר לחומר ולמה שאנו קולטים דרך החושים הפיזיים שלנו, ודרך הרצונות האגואים שלנו.


במקום ללמד אותנו להיכנס פנימה, מלמדים אותנו לשרוד החוצה.


לכן אנו נוטים למדוד ולהעריך רק את ההיבטים הפיזיים, מתוך אמונה שאנו שווים על סמך מה שאנו משיגים ואיך שאנו נראים. עם הזמן, בסופו של דבר רבים מאיתנו הולכים לאיבוד בתוך מבוך, דוחקים לחלוטין את מה שאנחנו מרגישים.


שפע זה לא עניין של עבודה חדשה או מערכת יחסים, שפע זה גם לא לחקות ריטואלים של אדם מצליח או לנסות לצבור הנאות בחיים ולהימנע מכאב. זה גם לא קשור לחשבון הבנק שלנו, לא לאיך אנחנו נראים, לכמות התארים שאספנו, כמות החומר, וגם לא קשור לתהילה והערצה.


1. שפע הוא לא הישג, שפע הוא מצב תודעה.


כדי להגיע לשפע תודעתי אותנטי, זה בראש ובראשונה שינוי נקודת המבט שלך בתודעה, וקריסה של מערכת אמונות.


שינוי זה מתחולל דרך העמקה פנימית. העמקה פנימית שבה ה"אני העליון" שלנו, מהרהר על כל מערכות האמונה הישנות של האגו.


הרהור על מערכת אמונות, תוכל להוביל לקריסה של כל המנגנון הישן שדרכו תפסנו את המציאות. כל קריסה של מערכת אמונות ישנה, תוליד עוד ועוד פרספקטיבות ודרכי מציאות חדשות בחוויה, פרספקטיבות חדשות שדרכם נוכל להתפתח רוחנית ואולי סוף סוף לחוות מצב הוויה של שפע ולא לתפוס שפע בצורה אינטלקטואלית, קונספטואלית דרך זיכרון וציפייה.


בכל קריסה כזו, התודעה שלנו מתרחבת לעוד אפשרויות של חוויה.


תהליך זה, מאפשר לנו להתרחב ולעבור טרנספורמציה תודעתית ושינוי ברמת התת-מודע, שמוביל אותנו בסופו - לשינוי ברמת החוויה ובתדר הרגשי. אותו תדר רגשי שדרכו נוכל באמת לחוות שפע. לחוות שפע ולא לתפוס שפע בצורה אינטלקטואלית או עונג רגעי.


שפע אמיתי, זה מצב נפשי, תודעתי שמגיע עם תחושה עזה של נחת וסיפוק.


2. שפע זו חוויה, ולא רכוש.


זה לא באמת משנה אם הגעתם למה שחשבתם שיביא לכם את השפע או הישועה, זה לא משנה שאתם עטופים בבגדים יקרים, תהילה, תכשיטים, מערכת יחסים, כסף, חיי מין, כל אלו רק יגרמו לכם להרגיש טוב לאותו הרגע, רק דופמין שמשתחרר ונעלם.


זה הכל נחמד ויפה, אבל זה לא ישנה את המצב הרגשי פנימי שבו אנחנו נמצאים. מהסיבה הפשוטה, ששפע מטריאליסטי, חומרי, הוא רק הצד האפל, הצד האשלייתי של אושר ושפע.


עונג רגעי, הוא לא אושר פנימי.


אם תשומת הלב שלך מופנית כלפי חוץ - לא משנה כמה ניכרת הצלחה כלכלית או תהילה פרסונלית, שום דבר מזה לא באמת משפר תחושה פנימית, וכמו שאנו כבר יודעים, שפע הוא מצב של חוויה פנימית ולא מותנה חיצונית.


זו עדיין תהיה קארמה רגשית, כל עוד אנחנו בחיפוש אחר שפע חיצוני, במקום פנימי.


גם שאנו מדמיינים את השפע שלנו, זה תהליך המתרחש באמצעות האינטלקט והאגו. האגו מנסה לדמיין איך שפע נראה, בזמן ש-שפע זו חוויה, רמת ויברציה, מצב תודעתי והכלה רגשית.


כל עוד זה מתיישב על מערכת אמונות ופרדיגמות, כל עוד זה עדיין מצב תודעתי המפנה מבט ותשומת לב כלפי חוץ, כל עוד זה מצב תודעה של צבירת חומר וחוסר, נחווה "שפע" רק כ-קונספט או עונג רגעי ולא כחוויה ישירה של הוויה פנימית.


שום רכוש לא מספק את התחושה של המלאות הפנימית.


שפע לא נמדד בכמות החומר שהושג או הערצה. שפע זה מצב תודעה שבו אנחנו חיים בהרמוניה אנרגטית עם תחושת מלאות וסיפוק פנימי של הוויה.


שפע הוא היכולת להתחבר אל האני הפנימי העמוק שלך, תוך מתן אפשרות ליקום לספק את הצרכים שלך ומבלי שתגדיר את הצרכים שלך, או שיהיו לך ציפיות לכך.


אין ציפייה, כי הכל כבר כאן בפנים.


3. שפע זה מצב הוויה.


שפע זו חוויה, ולא מחשבה


לדוגמא: אני יכול להסביר לכם בצורה אינטלקטואלית מה זה "אושר", לא משנה כמה אסביר זאת בצורה אלגנטית ופיוטית, עד שלא תחוו אושר, זה עדיין יהיה ברובד האינטלקטואלי של ניסיון להבין במילים או דמיון מהו "אושר".


דוגמא נוספת: לנסות להסביר לאדם עיוור מהו צבע אדום, נוכל להסביר זאת בכל המילים האפשריות ובכל הדמיונות, בסופו של דבר, עד שהוא לא יחווה את הצבע האדום, לא תהיה לו את הבינה של הצבע האדום.


אותו הדבר שפע: שפע הוא חוויה ורמת ויברציה, שפע הוא לא הישג, מחשבה או דמיון.


כל עוד אנחנו תופסים שפע כ"משהו שניתן להשיג חיצונית", אנחנו בלופ רגשי שבו סיפוק של צורך אחד, ממהיר את עצמו לרצון של צורך אחר. המרדף הזה אף פעם לא נגמר.


מה לעשות מבחינה פרקטית?


4. התבונן בכל דבר, ומצא את השפע בתוכו.


לקחת כל "אובייקט" להתבונן בשפע שבו. זה יכול להיות עץ, אבן, שולחן, כוס, חיה, אדם וכו.


למצוא את השפע בתוכו, זה למצוא את השפע בתוכך.


אין הבדל בינך, לבין מה שמחוצה לך. לכן, כאשר אתה מרגיש את השפע של העץ, אתה למעשה מרגיש את השפע בתוכך עצמך.


זה לא: "וואו כמה חיים יש בעץ" - זה כמה חיים יש בך.

רק שעכשיו אתה מספיק נוכח כדי לראות את השפע שהחיים מציעים לך.


החיים מציעים שפע בכל דבר ובכל רובד. השפע נמצא באגמים, ביערות, באנשים, במזון, בדוממים, בשמיים, באדמה ובכל מקום: כדי לחוות שפע, עלינו להתעורר אל-תוך החיים הקיימים בנו במימד הפנימי.


שפע לא מותנה בכלום, זו רק חוויה פנימית.


5. התחבר לכוחו של הרגע הזה.


כדי להתבונן ולתפוס את השפע בכל דבר, אנחנו צריכים להסתכל דרך מים צלולים ורגועים של נוכחות.


תעצור שניה, התבונן לרגע: האם אתה חי לעתים קרובות על טייס אוטומטי, מבלי להיות באמת מודע למה שאתה עושה ברגע הזה ממש?


החיים קורים רק עכשיו. עם זאת, אנו מבלים את רוב שעות היום שלנו לכודים באשליה זמנית לגבי העבר והעתיד שהמוח שלנו יוצר. אשליה דרך הפילטר של האגו.


גם כשאתה מקרין את דעתך בעבר או בעתיד, אתה עושה את זה עכשיו, בהווה, שהוא הרגע היחיד שקיים.


בזמן שהמוח חושב ומהרהר בדברים שאתה לא יכול להתמודד איתם ברגע המדויק הזה, אתה מתנתק מהנוכחות, השפע מוסתר לך, ואתה מתגעגע לנפלאות שהחיים מציעים לך בכל רגע.


חשוב מאוד להבין זאת, כי כדי להגיע לנוכחות אין צורך ללכת לחפש משהו. זה שמגיע באופן ספונטני מהעמקה הפנימית שלך, והוא ביטוי ישיר להוויה שלך.


אי אפשר למצוא שלווה על ידי פתרון בעיות חיצונית, אלא זה בדיוק ההפך: כשאני מוצא שלווה בפנים, אז הבעיות נפתרות; לא כפי שאני חושב, אלא בדרכו, בסדר הנכון שלו.


פשוט שבו, עצרו וצפו במתרחש פיזית, רגשית ואנרגטית. הגוף הפיזי הוא מראה נפלאה. אתם פשוט כאן. אתם לא צריכים להבין מה קורה. אתם לא צריכים לנתח את זה, לתקן את זה, לפתור את זה או להסביר את זה.


התעוררות היא מה שנשאר כאשר כל זה נעלם. זה ממש לעזוב הכל ופשוט להיות כאן. מבחינה קונספטואלית, זה פשוט מאוד. זו הפשטות עצמה: פשוט להיות. עכשיו אתם כבר לא מנסים להגיע לשום מקום; אתם כבר לא חווים את הכפייה הזו. אתם כמו עץ - יושבים בנוכחות ומחוברים להכל.


זו הדרך לראות את הרובד שמעבר לכל דבר. לראות את השפע שהיקום מציע לנו. הנוכחות משתיקה את האינטלקט, ואנחנו כבר לא רואים את הדפוסים, החשבות ומערכות האמונה שלנו, אנחנו באמת מתבוננים במציאות הקסומה, ושם תצוץ לנו בצורה ספונטנית, היופי שמעבר. המלאות הפנימית.


תרגישו את האנרגיה שנותנת חיים לידיים, לרגליים, לחזה. הרגישו את שדה האנרגיה מחלחל לכל הגוף שלך, נותן חיים וחמצן לכל אחד מהאיברים והתאים שלך.


אל תחשוב על האנרגיה הפנימית, רק תתמקד בתחושות.


בתרגול הזה אתה לא מנסה שום דבר. ככל שתעניקו לו יותר תשומת לב, כך התחושה תהיה ברורה ובהירה יותר.


הפניית תשומת הלב שלך לאנרגיה בתוך הגוף שלך, תעגן אותך לשלווה של הרגע הנוכחי.


אומנות המודעות לגוף הפנימי מתפתחת לאט לאט ונותנת עומק לחייך, לנוכחות שלך.

אם בשלב כלשהו אתה מתקשה להרגיש זאת, בדרך כלל קל יותר להתחיל בהתמקדות בנשימה שלך.

נשמו פנימה והחוצה באופן מודע וחלק.


עקוב אחר הנשימה בתשומת לבך.

התבונן כיצד הבטן נרגעת ומתכווצת וכיצד האוויר נע פנימה והחוצה מגופך.

הנשימה תכניס אותך בהדרגה למגע עם אנרגיית גופך.


אם אתה מתחבר לזרימת האינטליגנציה הרוחנית, פנימית, השפע מתחיל להתבטא ללא פחד, התנגדות, ניסיון או מאבק.


השפע הוא ממש כאן, ברגע הזה ממש.


6. להרהר.


אחת הנקודות הכי חשובות היא להיות בקשר עם עצמך, הרבה פעמים אנחנו חיים יום יום באופן אוטומטי לפי הדפוסים של מה שאנחנו "אמורים לעשות", קח רגע, עצור, עצום עיניים ופשוט מתמקד בנשימה שלך. שחררו את כל המחשבות כמו עננים והתמקדו בכאן ועכשיו.


הרהרו בכל מה שהכרתם עד עכשיו.


כל מה שחשבתם שהוא אושר ושפע, תהרהרו בו.


הרהור הוא אלמנט חשוב. להרהר זה להחזיר דברים למקומם האמיתי. כשאני מודע לכמיהה שלי, אני מגלה שהכל נמצא בעצמי ואז אני מהרהר ישירות במה שקורא לי מכל כך הרבה הרהורים.


להרהר לומדים על ידי התבוננות, לא חשיבה. בכל רגע עלינו להיות בהרהורים על מה שאנו. אין טעם לקבל רעיונות על מהי התבוננות, או מהי האמת, רעיונות שעולים מתוך מחשבה; אני חייב ללמוד להרהר, מרחיקות יוצרות דיסוננס לכאן ועכשיו.


מתוך התבוננות על האמת, מתוך ההבנה האמיתית, מתוך השחרור, מתעוררת באופן ספונטני ערות להוויה. עם זאת, כמעט אף אחד לא עוצר לרגע, ואז אנחנו הולכים לחפש תשובות מאחרים לגבי מה עלינו לעשות.


כשיש בלבול בנפש עדיף לא לפעול, כי אז הפעולות יגרמו לבלבול עוד יותר גדול. אם אני מבולבל, עדיף לעצור ולהתחיל להבין מה קורה, באיזה מצב נמצא המוח, להסתכל, להתבונן ברוגע מה מתרחש.


7. הכרת תודה


תודה ליקום.

הכרת תודה היא מפתח הקסם ליקום, השפע אינו תלוי בכמה כסף אתה נותן, אלא כמה הכרת תודה אתה מרגיש על מה שיש לך.


היו אסירי תודה על מה שאתם רוצים כאילו זה כבר שלכם, כאילו זה כבר היה לכם בידיים וזו הייתה מציאות מוחלטת, הרגישו את הכרת התודה בכל לבכם בכל יום בחייכם, וכך תשלחו את התדר הנכון ליקום שזה מה שאתם באמת רוצים. אבל לא בספק או בפחד, אלא בוודאות ובהכרת תודה מוחלטת.


היקום לא מקשיב למילים שלך, אבל הוא כן מבין את האנרגיה שלך, כדי למשוך את השפע שאנחנו רוצים בחיינו, אנחנו צריכים לרטוט באותו תדר שבו אנחנו מכילים שפע וחווים שפע.

 

אני מזמין אתכם להצטרף לתוכנית העומק שלי,

ללמוד עוד על השיטות שלי,

להצטרף לעמוד האינסטגרם שלי,

לצפות בערוץ היוטיוב שלי,

ולצפות בערוץ הטיק-טוק שלי.


369 צפיות
bottom of page